Pages

torstai 25. huhtikuuta 2013

Tuliaisia Satakunnasta..

Piipahdin yökylässä vanhempieni luona, kun kesähame kaipasi pienennystä. Ohjelmassa olikin sitten käsityötä, ohjeiden kääntämistä englannista suomeksi, neulekahvila ja tietenkin tuliaisia. Ja ajattelinpa vihdoin kuvata yhden ristipistotaulunkin, jonka olen vanhemmilleni tehnyt. 

Tällaisenkin olen joskus saanut aikaiseksi

Neulekahvilassa olimme Kokemäellä, Juustolassa. Ihanan tunnelmallinen paikka, tiloissa toimii Kokemäen kudonta ja värjäys ja myynnissä myös monien eri käsityöläisten tuotteita. Käykää ihmeessä, jos joskus eksytte paikkakunnalle.

Junamatkalla VR tuttuun tapaansa istutti minua minuuttia ylimääräistä, joten valmiiksi tuli yhdet Stripes Alive-sukat lisää. Aiemmin valmistuneet löytyy täältä. Tästä on kyllä tullut mun yksi suosikkimallini, ehdottomasti. Näitä tulette varmaan näkemään eri väreillä ihan kyllästymiseen saakka. 


Ja sitten ne tuliaiset.. Äitini on myös raskaan sarjan käsityöläinen. Tilkkutöistä kudontaan, kirjansidonnasta virkkaukseen. You name it. Minä ja ompelukone... Emme ole yläasteen kässätuntien jälkeen viettäneet kovinkaan paljon aikaa yhdessä. Osaan kyllä ommella, mutta jos selittää saa, niin oma ompelukoneeni on kyllä todella huono. Oranssi Husqvarna, joka ei tee kuin yhtä pistoa yhdellä pituudella. Olen vakavasti harkinnut uuden ostoa, koska minäkin haluaisin 
vähän verestää ompelutaitojani... Ehkäpä pian.

Meikkipussi mummoni vanhasta pöytäliinasta

Ihana nuppineulakukkatyyny
Rintaneula vanhasta metallivetoketjusta

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 
Blogger Template By Designer Blogs